Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Running is a pain in the ass. But sure gives me a nice one.

Det var asroligt att rida Moa igår! Det bara kryper i kroppen för att få träna den där tjejen ordentligt igen. Red på volten för omväxlingens skull. Red 30 min och arbetade henne i skritt och trav. Hon var jätteduktig! Jag får det dock inte lätt och man måste passa henne hela tiden. Det blev mycket halvhalter, halter och tempoväxlingar. Hon vill gärna skjuta ut vänsterbogen. Men jag red innanför spåret hela tiden så jag verkligen kunde hålla koll på rakriktningen. Jag får ju bara rida raka spår nu men det funkade riktigt bra på henne. Hon jobbade på fint och skummade ordentligt efteråt. Efter 30 minuter skrittade jag ut i ca 20 min på långa tyglar. 

Idag hade jag tänkt mig något liknande arbete. Men tror att jag bara rider ut istället, vi får se. Nu ska jag snart gå mot bussen. Eller snarare stappla mig fram till bussen, jag har världens träningsvärk från gårdagens träning, alltså inte det med Moa, utan från ett F&S pass. 


Åååå vad jag saknar hoppningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback