Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Even the best fall down sometimes

Då kom det som jag väntat på. Red in en stund på volten och det var första gången hon var där inne och det fanns mycket att flåsa för tyckte hon. Iaf så finns det en bro vid sidan av volten och där red det över tre hästar och direkt efter började de trava. Bron knakade ganska mycket och Moa fick damp. Hon bocka, stegra skithögt, det här var verkligen rekord! Det var första gången som det kändes obalanserat och vi höll på att välta bakåt. Jag hade långa tyglar och hann inte få tag i något stöd så jag hamnade bakom sadeln på hennes rumpa efter första stegringen, sen stegra hon igen och jag gled fint av bakdelen. Det var tur att hon inte sparkades när jag var så nära baken. Landade ganska snällt och gjorde inte illa mig alls. Efter det forsatte hon hålla på och hon var lös och sen sprang hon till stallet. 

Hon stannade utanför och jag fick tag på henne. Satte upp igen och red ut en stund och jobbade henne. Gick sen in på volten igen när hon lugnat ner sig. Jag som verkligen lyckats sitta kvar hennes stegringar och bockningar men den här gången gick det inte, för mycket överskottsenergi. Jaja ingen skada skedd. Blir aldrig rädd när hon håller på sådär heller, man har liksom blivit lite van X) haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback