Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

En uppskattad galopp!

Stackars bloggen, det händer inte mycket här inte. Jag är verkligen inne i slutspurten när det gäller skolan. Efter onsdag nästa vecka så ska det firas! 

Igår var första gången jag la in lite galopp och någon tyckte iaf att det var väldigt kul. Moa brunstar som satan just nu och hon är så äcklig. Hon har aldrig hållt på såhär förut men jag antar att det är för att vi står i ett stall med fler hästar. Så fort jag ställer upp henne i gången trycker hon upp rumpan mot en boxgranne och skvätter och har sig. Hon blir lite gnäggig och mer uppmärksam på andra saker runt omkring nu under hennes brunst.

Jag red ut igår och det var en pigg tjej jag hade att göra med. Red mot jordbro runt gravfältet där. När hon är pigg blir hon alltid lite tittig och det kom värsta högljudda motorcykeln. Men som tur var, var det två hästar framför mig som jag bad stanna. Och då höll hon sig lugn. Haha det här var andra gången någon frågade om Moa är en unghäst men de tyckte hon var väldigt fin iaf ;) Jag fortsätter själv sen och jobbar henne i trav och skritt. Försöker mig sen på en galopp och det var ju himla kul! Haha det blev en del bockningar om man säger så. Men jag var beredd på det. 

Hon är satans fin när hon har massa energi om man väl lyckas fånga upp allt. Hon blir ju såklart stark och skiter i att lyssna visa gånger. Det blir mycket halter och halvhalter nu. Hon var jättefin på slutet och jag kunde även ta en liten galopp utan bockningar där hon bara rullade på i rund och låg form. Superhärligt var det att få galoppera igen, speciellt när vädret var så fint!


Jag måste verkligen skaffa fram lite nya bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback