Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Moving on, is a simple thing, what it leaves behind is hard.

Kom på att jag glömt att berätta en sak. Det är nämligen så att Moa och jag ska byta stall till kalsvik. Anledningen till det är bland annat att både jag och Malin (som jag står med) ser mer fördelar med att flytta till de stallen vi har fått boxplats hos. Malin och jag har ju skött allt själva med stallet och varken hon eller jag tänker stå kvar om den andra flyttar. Fördelarna med att flytta för mig är att jag inte har några fodringar, det finns mer träningsmöjligheter, finare anläggning, billigare , bättre ridvägar, bättre hagar, mindre bunden (Nu kan jag tillexempel inte vara borta med Moa för länge för då blir Masala ensam eftersom vi bara är två hästar), jag kan rida i ridhuset och vara i stallet när jag vill, bättre luft och fräschare stall (de använde tex någon jättedammsugare varje dag och damsög stallen), jag behöver inte fixa maten, jaa you name it.

Även om det finns så många fördelar med att flytta dit och att jag hade en jäkla tur som lyckades ringa precis när det skulle få en box ledig som Kalsvik nästan aldrig brukar ha så kommer det göra ont att flytta. Masala och Moa är bästa kompisar, det trivs sååå bra tillsammans. Även om stallet inte är det nyaste så är det jättemysigt och personligt. Jag har trivts bra med att bara stå med Malin och det har varit så lugnt och avslappnat. Det är mysigt och lärorikt att behöva ta så mycket ansvar när man sköter ett stall som jag kommer gå miste om nu när jag kommer stå som helinackorderad. Jag kommer också att sakna området och alla människor man träffat runt omkring. Jag kommer sakna allt. Jag har ridit i det området sedan jag var 8 år! Men jag tror det kan vara nyttigt för mig att prova på att stå i ett stort stall. Det kommer vara lättare att få kontakter och när vi var och kollade på stallplatsen verkade alla jättetrevliga. Det händer mycket där med träningar och kurser med mera som säkert kommer vara jättekul. Det kommer bli spännande men samtidigt sorgligt att lämna stallet jag står i nu. Vi beräknas flytta ibörjan av maj.

Lite bilder på kalsvik tagna från kalsviks hemsida:







Men jag kommer ändå sakna det här...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback