Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

I feel lucky every day when I'm with you

Åå vad jag älskar sånna här ridpass. När allt bara klickar! Hon gick så jäkla bra idag och det var så rolgit att rida henne. Hon var duktig från början till slutet. Körde först tempoväxlingar i galopp med små volter, minskade galoppen i volterna och ökade några steg när jag kom ut. Sen körde jag snabba övergångar mellan skritt och halt och var noga med att hon skulle komma igång med bakbenen och att de skulle komma in under sig ordentligt. Sen blev det loite öppnor och slutor i galoppen, förvänd galopp, serpentinbågar i galopp, sjänkelvikningar i trav, tempoväxlingar i trav, ökning i trav längs diagonalen. Hon blev så jäkla fin, ökningarna var jättefina. Hon var stadig och rund i formen, lyssnade på mina små hjälper, energin kom bakifrån och jag bara gled med. Superduktig var hon! Jag satt och log hela passet haha. 

Nu ska jag och Ebba snart dra till Josefin där även Sadia och Zena väntar. Det blir lite fredagsmys med film. Trevligt, trevligt :)


Så duktig min häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback