Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Fullt ös varje dag, så lever jag och det är så jag vill leva.

Går igenom min dag lite snabbt. Började med att plugga lite samhälle, sen tänkte jag prova på intervall träning för första gången. Fy farao vad jobbigt det va! Man tror inte det ska vara så jobbigt men mjölksyran kommer snabbt i benen. Mätte ut en sträcka på 200m och körde 6 gånger med 45 sek vila. Det här ska jag försöka börja med nu en gång i veckan så jag kan öka på mera.

Åkte upp till stallet vid två tiden och fixade grejerna och packade iordning allt till hoppträningen. Så ringer mamma och säger att det är ngt fel med bromsen på transporten. Så de kom inte iväg. Men så fixade Malin så vi kunde låna hennes transport men sen visade det sig att de hade fått ut transporten på vägen så då var pappa tvungen att flytta på den först. Hade ju längtat så mkt till den här hoppträningen så mitt humör skönk direkt. Nu blir det ingen hoppning tänkte jag. Men så lyckades de få våran transport att rulla och vi kom iväg tillslut. Som tur var, var den tidigare hoppgruppen försenad så vi kom perfekt i tid. 

Hoppningen gick jättebra. Det blev mer åt markarbete hållet. Med focus på vägen och lydnaden. Moa var jätteduktig och taggade till ordentligt på slutet. Några bockningar blev det också såklart ;) Det gäller att verkligen vara bestämd ibörjan och få henne att förstå att hon verkligen kan. Annars blir hon lite lat och tror att hon inte kan klara det. Men när man har fått henne att fatta att hon kan det här går hon som tåget och hoppar jättefint. Anneli tyckte också hon var fin och det här var första gången hon fick se Moa i sitt pigga jag som hon har varit den senaste månaden. Ska bli kul imorrn när vi kör banhoppning!

Liten film från idag:

Om ni vill ha musik:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback