Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Upp, upp och iväg!

Idag har jag varit igång hela dagen. Fick lust att gå ut och gå i förmiddags så tog hunden med mig och gick en längre omväg för att komma till stallet. Gick genom skog, småvägar, sjö och lite annat. Så det tog lite mer än 1 h istället för 30 min att kma till stallet. Väl framme där fixade jag grejerna, mockade hagen, putsade dressyrsadeln och dressyrtränset. När jag kom hem sökte jag sommarjobb, städade och rensade i min garderob. Åkte upp till stallet igen och hopptränade för Sara. Moa var helt överlycklig över det och var jättepigg. Gjorde en riktig stegring ibörjan, haha jag blev nästan chockad, det var en rejäl än. Vet inte varför hon fick för sig att göra så helt plötsligt. Men hon har sina konstiga oförklarliga ideer ibland. Nej men annars höll hon sig väl ganska bra på marken, det blev några busbockningar av ren glädje. 

Det blev lite små hinder och ett hinder med tre galoppbommar innan. Vilket var jättesvårt för Moa, hon hade inte alls koll på bommarna eller sina ben, fort skulle det gå också. Haha så söt är hon. Hela hjärnan fick tänka ordentligt när bommarna kom och benen bara fladdra runt. Det är något som måste tränas på. Hon är fortfarande okunnig och nybörjare så det kmr ta lite tid innan hon får erfarenhet. Det gick lite fort på saker och ting men vi fick till ett jättebra språng på oxern sista rundan. Jag är jättenöjd med Moa och det är så roligt när hon tycker det är så kul. Det är som om himlen öppnar sig när hon ser hindrena, man verkligen ser glimten i ögat.  

Film från idag :)


Om ni vill ha musik:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback