Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Crazy häst efter vilan

Jaa idag märktes det att Moa vilat en vecka om man säger så. Red i ridhuset och hade tänkt att jobba henne ganska rund och låg och bara känna igenom henne. Det var ganska många i ridhuset så ibörjan skrittade jag mest runt och Moa verkade tycka det var ganska tråkigt och det kändes som hon mer hade tagit semester, så lugn var hon. Men så fel man kan ha ibland ;) Det blev två crazy tillfällen där hon bockade och fick lite damp. Hon gjorde en riktig rejäl bockning så jag trodde jag skulle ramla av men jag satt kvar. Det var tur att ingen annan häst blev träffad. Efter det var hon pigg så jag försökte mest lugna ner henne och red lite volter. Red lite längre än vad jag hade tänkt men ville få bort en del av energin. På slutet kändes hon riktigt fin och jobbade på bra, hon använda sin energi till att arbeta istället. Däremot kändes väl ridpasset i sig inte som det bästa, det blev lite rörigt och hackigt. Jag har dragit ner lite på havren nu tills vi börjar köra hårt igen. Märkte att hon trampat sig själv på ena hoven så det var ett lite blodsår där men jag tror inte det är någon fara. Så går det när man leker galen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback