Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Är Moa glad är jag glad :)

Shit vad det har snöat helt plötsligt, har verkligen snöat konstant. Även om jag vill ha vår så är det bättre att det är snö än isigt och halt. Red som sagt med Malin i ridhsuet. Vi tog fram lite bommar, cavaletti och ett litet hinder. Det här var det roligast Moa gjort på länge. Haha hon har verkligen saknat hoppningen som har kommit lite på efterkälken under jullovet. Det gick fort och med öronen spetsade framåt hela tiden. Några bocksprång blev det oxå. Men hon var riktigt fin iaf och jobbade på bra.

Cavalettibommarna var bästa hittils och hon lyfte ordentligt på benen. Hindret rusade hon på men hon har ju vilat så ville inte hålla på och dra i henne. Dessutom berömmer jag henne bara när hon är såhär positiv vilket gör att hon blir ännu gladare och kämpar ännu mer. Hon är så rolig för när vi värmde upp var hon lite kossig och inte alls lika taggad. Sen bara för att hon råkar nudda en bom i galoppen så slänger hon iväg ett bocksprång och så startar motorn.  Det är antingen på eller av. Jag tycker jag red bra, mjukt och lät henne sköta det mesta själv. Även om hon var taggad var hon för det mesta rund i formen. Jag berömmde mycket vilket är jätteviktigt när man rider Moa. Ett roligt pass :)


My precious <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback