Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Jag har ett sto

Dressyrlektion för Jennie idag och det gick jättebra. Körde lite som vi brukar dvs förvändgalopp, volter, ökningar i galopp och trav m.m. Ökningarna gick riktigt bra, hon svarade jättebra framåt, det var bästa ökningen jag har fått med henne både i galopp och traven. Hon hade en bra framåtbjudning, form och takt i nästan hela passet. Är riktigt nöjd. När jag skulle skritta hem så såg Moa en häst, tror det var en valack. Hon blev helt tokig. Haha så jag hoppade av. Hon började brunsta, visa upp sig, frusta och hålla på. Medan jag skulle hålla koll på henne var jag tvungen att hålla koll på mina egna fötter också, det är ju så halt på vägarna nu. Jag fick be tjejen som ledde den andra hästen att vänta lite tills jag gått förbi för annars hade jag nog inte kunnat hålla henne. När vi efter en liten stund lyckas komma utom räckhåll från den där hästen slutade hon med stofasonerna. Det var första gången jag har varit med om att hon gjort så. Men tydligen så var det en hingst som stod och gnäggade där på högdalen som hördes tydligt hele tiden så Moa kanske kopplade den här hästen som hingsten eller nåt. Haha men hon var riktigt snygg när hon visade upp sig med svansen upp i vädret och taktade runt.

Förutom att rida och vara i stallet så har jag gymmat på friskis och svettis och nu alldeles strax ska jag och syrran se på bio med Farmor och Classe. Vi ska se War horse. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback