Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

"He who opens a school door, closes a prison."

Äckligt mycket pluggande som ändå inte leder någonstans och som bara får än att känna sig dum det är bara dumt. Stannade 3h efter skolan och pluggade matte men fastnar man på ett tal kan det ta timmar innan man löser det så då känns det som jag knappt kom någonvart. Engelska stencilen om passive construction fatta jag knappt nåt heller om som jag suttit med i några timmar nu med pappa. Att plugga är så jäkla tråkigt när man inte fattar.

Aja över till något mycker roligare. Moa var jätterolig att rida idag. Red ju för Jennie igår och det verkade som det jag lyckades rida loss igår även satt kvar idag. Hon var med på noterna redan från början. Hon hade energin på en gång och jag kunde börja arbeta med henne ganska snabbt. Det var en del folk i ridhuset så jag fick göra det som gick men körde lite övergångar, skänkelvikningar, små volter i galopp nästan galoppiruetter vilket hon gjorde grymt bra, tempoväxlingar, förvänd galopp och skänkelvikningar m.m. Galoppen var jättefin rund, energi, ihop och hon kunde samla sig jättefint. Traven var också fin även om jag tappar henne ibland. Galoppen har jag mer koll på, det är lättare att bibehålla formen där då energin kommer mer naturligt för henne. Eftergiften i nacken kommer automatiskt när man har fåt fram energin och kan fånga upp den vilket jag har lättare för i galoppen än traven. Annars var hon väldigt lydig, gjorde fina halter och ryggningar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback