Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Fem-och-en-halvan

Det blev ingen hoppträning för Sara idag för hon hade ingen som kunde passa hennes bebis. Så jag hoppade själv. Körde den klassiska fem-och-en-halvan som ser ut så att först är det en travbom 2,3m efter ett kryss 5,5 meter efter den en oxer och sen 9,5 meter efter oxern så kommer ett räcke. Det är en väldigt bra övning på det sättet att man alltid kommer rätt och är en bra övning för de oerfarna. Så då passade jag på att höja lite och Moa höjde sitt hopprekord med 5cm. Höjde oxern till 1.05meter villsäga. Moa tyckte den här övningen var jättekul och det kändes som hon hoppade lätt över den höjden. Lite läskigt är det med ridhusbotten i ridhuset här. Den är inte den bästa och man halkar lätt i svängar i galoppen. På rakt spår går det ju bra. Moa halkade till lite en gång men Moa blir alltid glad när något oväntat händer så hon bockade några språng. Haha hon är så rolig ibland.

Film från idag :)

Om ni vill ha musik till:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback