Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Enjoy every minute. There's plenty of time to be dead.

Dressyrpasset i ridhuset gick riktigt bra. Moa var väldigt positiv och glad. Körde lite övergångar mellan trav och galopp och halt rygga och fatta förvänd galopp, skänkelvikningar i galopp, samlad galopp med små volter nästinitll galoppiruett, tydliga tempoväxlingar i trav med extra fokus på den samlade traven. Moa var jättefin speciellt i höger galoppen där hon samlade sig och kom in under sig bra, jag har aldirg gjort galoppirutter i mitt liv men tror inte det var långt ifrån i höger galoppen. Vänster galopen var inte så pjåkig den heller men där är hon inte lika ärlig, hon har svårare att sätta sig på baken med bibehållen energi där. Travarbetet är jag också nöjd med, hon hade bra framåtbjudning och energin kom bakifrån, hon var rund och ihop för det mesta men ibland tappar jag henne och då blir hon lite öppen i formen. Jag tycker hon skötte sig jättefint och hon var rolig att rida.

Nu ska jag sova, är helt slut i benen. Tränade på gymmet idag. Körde först 33 min (för att vara exakt) på löpbandet och sen 1h styrketräning. Har träningvärk från igår och det kommer nog kännas en del imorrn i benen tror jag. 


Bilden är inte tagen idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback