Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Celebrate endings - for they precede new beginnings.

Herregud vad grejer man har! Hela bilen är nu proppfull med hästgrejer som ska flyttas till det nya stallet. Det gick bra igår iaf i snövädret. Tog bara med det mest nödvändigasdte igår och tar allt annat idag. På grund av vädret igår gick det inte att köra transporten til stallet för pappa har sommardäck på sin bil så då var jag tvungen att gå med Moa hem till mig, det tar ca 30 min. Men det gick bra, det var en väderkvarn som rörde på sig som var lite läskig, annars gick det bra och hon var duktig och gick på raskt.

Sen var jag tvungen att vänta en stund med Moa i vårat villa område. Älskar alla blickar vi fick av bilisterna, står liksom i ett villa område i snöväder och betar hästen. Haha tillslut kom mamma och pappa med transporten och Moa bara plöjde in när hon såg höet. När vi väl var framme fick hon gå in i sin box, hälsa på grannen och äta em mat. Hon var jättelugn men hon brukar vara lugn på nya ställen. Små fixade lite och pratade med några där sen åkte vi hem. Haha ägare till stallet hade sagt att Moa hette Cinderella så det stog det på tavlan. Men jag tycker Cinderella var finare än Camomill så hon kanske får heta det istället ;)

Nu har mamma och jag precis lastat in alla grejer från gamla stallet och om en timme åker vi upp till nya stallet och fixar, pysslar lite med Moa och går en promis. Känns konstigt att se gamla stallet tomt, att inte Masala och Moa står där längre. Sorgligt men samtidigt kändes det bra igår på nya stället, lite spännande är det också.




Hejdå stallet kommer sakna dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback