Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

"Smile; it increases your face value."

Dressyrlketionen för Linnea gick riktigt bra. Först körde vi lite lösgjordhet, lite volter, övergångar och tempoväxlingar. Linnea hoppade upp en stund också. Hon har inte suttit på henne sen i juli. Hon fick loss ännu lite mer. Sen hoppade jag upp igen och red programmet och delar av det. Moa var skitfin! inte hela tiden men hon kom loss ordentligt och gick jättebra. Jag blir lite för hetsig ibland, framförallt i avsaktninagrna i galoppen, innan galoppfattningen och den ökade galoppen.

I precis det ögonblicket jag gör halt blir hon lite öppen i volten. Men det jag ska tänka på är att ta varje punkt för sig, volten har 4 punkter, sitta mer på vänster sittben då jag hamnar för mkt på höger i vänster galoppen, titta upp, rida alla vägar noggrant, tydliga övergångar och säkert massa mer men hon gick super idag och hon var jätterolig att rida. Rider jag så som när det gick bra idag så borde jag få runt 66-67 % trodde Linnea och det är ju inte illa ;) 

Jag fick dock order om att inte träna programdelar förrän nästa gång hon kommer. Moa lär sig tydligen dem väldigt fort och då blir hon inte rolig att rida. Vilket jag märkte på LB:1 programmet som jag red sist. Hon gjorde allt före mig och gick lite halvdant m.m. Går hon som hon går idag de stunderna det gick riktigt bra kommer jag verkligen var nöjd på nästa dressyrtävling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback