Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Min fina (snart) hopphäst

OMG vad jag e trött nu! Hoppträningen gick bra. Vi körde lite bana och med mest tänk på att kunna reglera galoppen. Moa kändes fin, hon är ju oerfaren inom hoppningen fortfarande så det blir lite obalanserat och osäkert ibland. Jag har inte heller hoppat så mycket under min ridtid, bara på lågnivå så vi försöker fortfarande få till grunderna båda två. När jag tycker Moa bjuder bra så blir jag lite bekväm och släpper henne, vilket gör att hon blir obalanserad, osäker och inte får något stöd av mig och då stannar hon. Hon är fösiktigt och behöver min hjälp, när jag däremot höll om och hade ett bra stöd i tygeln hoppade hon fint. 

Vi hoppade väl banan på 90cm/1m på slutet. Det var jättekul att hoppa och det känns som Moa och jag lär oss något nytt varje gång. Det kommer ta en stund innan vi båda blir säkra men vi har precis börjat så jag kan inte kräva så mycket av henne än. Nu är det mest att hon ska gå framåt för skänkeln och hoppa någorlunda jämna och runda språng. Jag undrar hur vi kommer se ut om ett år eller så, jag tycker Moa sköter sig fint för att knappt ha hoppat något så nog ska vi kunna fixa det här tillsammans tillslut :)

Pappa filma men den kommer senare.



Första gången jag och Moa hoppade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback