Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

“If you can't excell with talent, triumph with effort.”

Hoppade på volten för att känna lite hur det känns innan söndag. Malin hjälte mig. Satta bara upp en oxer och ett räcke och en bom på marken. Jag måste tänka på att samla upp henne och inte låta henne bli lång och framtung. Hon måste sätta sig på baken men ha energi. När jag väl får till det hoppar hon skitbra! hon har fin teknik och är högt över. Hon behöver mer ha styrkan och mer erfarenhet.

När hon blir lång och jag rider på för mycket framåt blir det svårt för henne och hon blir osäker och då stannar hon. När allt sitter känns det som om jag sitter på en ritkig hopphäst. Malin gav mig massa bra tips som jag ska ta med mig på söndag. Moa tyckte iaf det var jätteroligt och hade öronen sptesade framåt hela tiden, pigg, glad och bockade nästan en gång. 

Jag är superpeppad inför söndag och om jag bara tänker på allt jag måste tänka på och rider bra kommer det att gå bra, men det är inte lätt. Det krävs en hel del teknik, det är inte bara och sitta och styra direkt. Jag kan inte heller förlita mig på Moa då hon inte vet vad hon ska göra än. Jag måste lära henne och jag har inte hoppat så mycket i mitt liv så det är svårt, men jag eller rättare sagt vi ska klara det!




Bild från i våras då vi hoppade en clear round på ridskolan. Det har hänt lite sedan dess iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback