Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Hopptävlingen

Hoppning 90cm - utesluten

För att var Moas första hopptävling i sitt liv tycker jag ändå att det gick ganska bra. Framridning sög, asså den var jättesmal och man kunde typ bara skritta. Däremot framridningen där hindrena stod var väl OK. Moa var pigg och glad och bockade några gånger på framridningen. Hon hoppade de hindrena jättefint och jag fick till en bra galopp där hon var kort, rund och med energi. Jag hoppade inte många språng men när vi kom in på banan kändes det som hon var lite trött. Hon kortade inte upp sig lika bra som på framridnigen.

Första språnget kändes riktigt bra, vi kom rätt och allt stämde. Efter det första hindret var jag för sen med att plocka upp henne och hon blev för lång och det ledde till att vi fick ett stopp. Det hindret var dock väldigt enkelt så jag tror även att jag blev lite passiv, jag trodde hon skulle ta det iaf. Det ska hon göra men just nu förstår hon väl inte riktigt det. tredje hindret gick bra sen på fjärde blev det en lång anridning vilket gjorde att hon blev för lång och så stanna hon. Samma gällde sen på 6:an där vi sen vägrade ut oss. 

Jag är nöjd med Moa iaf. När hon väl hoppar, hoppar hon fina språng. Hon är inte tittig och det är inte höjden som är något problem. Hon har öronen framåt hela tiden och tycker det är roligt. Jag vet dock att hon inte har styrkan, kondisen och erfarenheten än. Framridningen kändes superbra så det är bara att träna mera. Jag tycker jag red bra så jag tror inte att vägringarna bara hängde på mig. Hon blir lite lång och framtung eller så kommer hon nära och då blir det svårt för henne att hoppa. Hon har inte huvudet än att hoppa i svåra sitautioner men det kommer komma! Nu blir det att träna hela hösten och vintern så kör vi hopptävlingarna i vår igen. 




Bild från idag :)

Om ni vill ha musik:



Filmen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback