Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Dressyrträning för Jennie

Tror jag håller på att bli förkyld. Är täppt i näsan och har lite ont i hlasen. Vi får hoppas att det inte bli värre än så. Red lektion för Jennie idag. Moa var lite jobbig under uppvärmningen, trotsig och gnäggade åt andra hästar, bara allmänt stoig helt enkelt. Men när jag red igång för Jennie så släppte det och hon koncentrerade sig på mig istället. Jag tycker att det gick bra. Jag fick köra lite öppnor, sluta och på slutet körde jag igenom programmet.

Det jag ska tänka på är att korta tyglarna och ha låg hand. Jag ska även tänka på att visa upp henne redan från början, för att få ett bra första intryck. Jag ska rida upp i ett ganska friskt tempo, då hon har en ganska fin trav. Jag tycker annars programmet gick bra, det var helt klart ett godkänt program sa Jennie. Mina stövlar har gått sönder så var tvungen att rida med mina ridskor och det var skitsvårt! Jag är så van med att rida med stövlar så nu när jag red med andra skor blev det jätte skumpigt för jag fick inge grepp. Moa var duktig som fint iaf när jag själv kände att jag fick kämpa som en tok bara för att hålla mig kvar i sadeln. På tävlingen ska jag få låna Susannes stövlar så det är ju tur det!

Lite senare ska jag med några kompisar in till stan för att kolla på bio, det blir skräckfilmen Final destination.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback