Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Dressyrlektionen :)

Dressyrlektionen idag gick jättebra, Moa var fin och rolig att rida. Hon känns som hon kommit tillbaka till sitt lite piggare och mer arbetsamma jag. Hon har ju känts ganska trött och varit jobbigt seg under framridningen i sommar. Hon gick dock ner lite i vikt efter första betet och så har det varit varmt m.m. Idag hade jag inga problem med framåtbjudningen iaf. Hon känder riktigt fin och rund och jobbade på bra för det mesta.

Ibland blir hon lite lång, spänd och rak i bakbenen men hon gick för det mesta riktigt bra. Det blev mest på volten och en del tempoväxlingar och övergångar. På slutet körde vi lite skänkelvikningar och jag har ju svårt för dom men jag fick till några på slutet. Jag är riktigt nöjd med ridpasset och det var kul att rida för Linnea igen. Hon tycket jag hade lärt mig massor sen i somras och störst skillnad var galopparbetet som vi faktiskt kört en del. Roligt ridpass med en mkt rolig häst att sitta på :)



Anywhere you are, I am near, Anywhere you go, I'll be there, And I'm gonna be here forever more.

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad kul att det känns bra och att Linnea tycker att du har utvecklats. Kram A

2011-09-07 @ 11:34:51
Postat av: Idaa

Sv: har du bytt stall? :)

2011-09-11 @ 21:39:07
URL: http://blackstaars.blogg.se/
Postat av: Idaa

Sv: har du bytt stall? :)

2011-09-11 @ 21:39:10
URL: http://blackstaars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback