Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Dag 4. Det här är jag bra på

Det första de tränare jag har tränat för brukar säga till mig är att jag har en bra sits. Däremot finns det alltid saker att förbättra med den också men jag har väl en bra grundsits som kommer ganska naturligt för mig. Det är svårt att säga vad man är bra på då allt verkligen går att förbättra.

Men det jag mer är bra på är att jag är ganska lugn som ryttare, stressar sällan upp mig. Jag är väldigt målmedveten och vill förbättra mig hela tiden. Jag frsöker alltid göra som min tränare säger och jag vill verkligen lära mig nya saker. Har jag väl bestämt mig för något så utför jag det också. Jag är också ganska duktig på att planera min ridning och tycker det är viktigt att Moa får variation, jag bryr mig om hennes hälsa och att hon ska ha det så bra som möjligt och att hon även ska muskla sig på flera olika stället i kroppen. Jag harvar tex inte bara runt i ridhuset och jobbar enformigt.

Om man inte tänker på ridningen utan allt annat runt omkring så är jag bra på att ta hand om min häst. Jag pysslar, masserar och stretchar så mkt jag hinner. Jag tar hand om min utrustning m.m.



Kommentarer
Postat av: jessika

Vad duktigt! du värkar vara väldigt bra på att ta hand om hästar:)

ha det så bra :)

2011-09-20 @ 19:58:18
Postat av: Elin

SV: Tack så mkt! vad glad jag blir :)

2011-09-20 @ 21:11:28
URL: http://megamoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback