Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Whoever is happy will make others happy too.

Hoppträningen gick skitbra! Moa var verkligen på hugget och tyckte det var jättekul. Jag blir så glad när jag märker hur glad hon blir när vi hoppar. Vi hade lite oxrar, stigsprång och vanliga räcken framme. Vi hoppade först alla hinder var för sig och sen fick vi hoppa allt i en liten bana. Hindrena slutade väl på 80-90cm. Jag fick upp ett bra grundtempo idag, vilket jag inte fått tidigare. Moa sög på varenda hinder. Som vanlgit kommer vi lite kort eller lite långt ibland. Moa blev lite stark och sprang iväg några gånger. Hon ville hoppa flera hinder när vi var klara, jag tänkte skritt men hon ladde på ett annat hinder, haha. Men vi fick också en hel del bra språng och där allt stämde. Bra tempo, energi, avståndet stämde med mera. Det var absolut inga tvekan idag. 

Det är ju verkligen så med Moa. Man måste komma upp i en viss puls och när hon har kommit upp i den och energin är framme så kommer kämparglöden i henne fram. Då gör hon nästan vad som helst och blir nästan överambitiös. Jag har fått fram den en del den senaste veckan och det känns fantastisk. Det är nu man fattar vilken häst man har. Hoppas bara det kommer hålla i sig så jag kan börja rida på den här energin och få fram de bästa delarna ur henne.

Mamma filma så den får ni imorrn :)


Bild från 1:a gången jag hoppar Moa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback