Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

We all keep dreaming, and luckily, dreams come true.

Lokal dressyrtävling, Tyresö RF
LB:2 67,7%

ÅHHH jag är så stolt över min lilla tjej. Vi kom för tidigt så hon fick stå i transporten och vänta en stund. Framridngen gick jättebra. Linnea var med och hjälpte mig. Väl inne på banan så höll det i sig. Dock tycker jag att hon kändes lite bättre på framridningen då hon var rundare. Nästan allt kändes bra under ritten. Hon var framme för skänkeln, stadig i formen och ökningarna var sktfina, fick 8:or på båda ökningarna i traven. Dock hade hon kunnat varit lite rundare och jag skulle kunnat haft lite kortare tyglar och lite andra småsaker som kunde varit bättre.

I ena galoppen precis i övergången ner till trav gjorde hon ett omslag så fick en 4:a där. Jag red väldigt bra vägar, det var en volt som blev lite kantig för jag kom lite fel så försökte parera den. Halterna var fina, hon blev lite öppen i formen bara. Efter min start, jag hade startnummer 28, så låg jag trea. På slutet kom det många stora och fina hästar så jag åkte ner till 6:e plats men är så glad över den placeringen. Jag känner att vi kan göra ännu bättre och få upp procenten lite till men är hur nöjd som helst med den här ritten. Det är vår andra start i dressyr och vi kommer 6:a, helt underbart! Under utdelningen av priserna så sa domaren även att hon kom ihåg min häst vilket betyder att vi måste gjort ett intyck iaf. Så nu har jag fått en vit rosett, plakett, biobiljetter, hårnät, handskar och godis med mig hem :)

Det är fösta gången jag blir placerad på en lokaltävling, har ju dock inte tävlat så mkt i mit liv men jag blev nästan lite rörd av det. Man kämpar så mycket och ett gott resultat gör allt slit värt det! :)

Ett stort tack till Linnea som hjälpte mig idag och såklart till mamma och pappa också ;)

Domarens betyg:

Fick 7:or på allt i Allmänt intryck. Sen fick jag kommentaren:
Mjuk, spänstig häst men behöver dämpa tempot en aning i galoppen. Mkt fina mellantrav uppvisningar.

Här är filmen, dock så hände något med kameran första 30 sek så ni får när jag rider från första ökningen :)

Musik:





Våra priser :)


Glömde sätta i kortet i kameran så pappa tog en bild med mobilen istället.


Prisutdelning

Kommentarer
Postat av: Annica

Shit, vad du har blivit duktig!! Vilken skillnad det har blivit bara sen i våras och med tanke på att du bara har haft Moa i nio månader så har ni verkligen kommit långt. Stor grattis kram!

2011-10-03 @ 08:04:00
Postat av: Linnéa

Ja ni var verkligen jätteduktiga båda två. Jag var imponerad av hur många instruktioner och tips du kunde hålla i huvudet. Moa var jättefin och du red ett riktigt bra program. Syntes inte alls hur orutinerad du faktiskt är på tävling. Njut av detta, det är ni värda. Och sedan fortsätt kämpa med rundhet, rapphet och konsekvent ridning. Då blir det fler prisutdelningar framöver.



Återigen - jättestort grattis!

2011-10-04 @ 12:10:34
Postat av: Linnéa

Ovanstående var en hälsning från Linnéa då. :)

2011-10-04 @ 12:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback