Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

To close your eyes will not ease another's pain.

Usch, har ni sett artiklen i tidngen ridsport om de vanvårdade hästarna i Sandviken? Jag blir alltid ledsen när jag ser sånt här och undrar varför det ska finnas så grymma människor i världen. Kan du inte ta hand om dina djur så skit i att köpa några överhuvudtaget! Kmr ihåg när jag var i Italien för typ 4 år sedan och vi var på en djurpark. Det var så ofräscht och äckligt. Djuren stod i småutrymmen, fåglarnas damm var alldeles full med alger och var helt igenväxt. Hästarnas hovar såg typ ut som bilden här nedan och en häst släpade hoven i marken. Blev så himla sur. Djur lider i det tysta och vad vissa människor gör mot djuren är helt absurt!

smärtsamt. Hovarna var så förvuxna att de fått en näbbskoliknande form. Förväxta hovar leder till stora felbelastningar på leder och senor och gör väldigt ont.

ingen har mockat. De här hästarna har stått inne i flera månader. Någon mockning har inte skett, varför gödselbäddarna vuxit sig meterhöga och hästarna tvingats trängas precis under taket. magra hästar. De flesta av hästarna hade nedsatt underhull, en del var direkt magra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback