Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

“Time and words can't be recalled, even if it was only yesterday”

Hann inte med att skriva något inlägg igår. Först var det skolan och sen direkt upp till stallet. Åkte moppe men fick motosrtopp typ precis vid stallet så fick gå hem sen. Moa red jag på volten och det gick ganska bra. Jag tänkte mycket på att ha ett stöd på yttersidan, stadig hand och min sits. Det här gjorde att jag hade mycket lättare för galoppfattningarn och fick till en del riktigt bra. Körde lite övergångar, förvändgalopp, skänkelvikningar,tempoväxlingar och öppnor. Hon blev fin mot slutet och lyssnade bra på mina hjälper. Rund i siluetten och bra energi.

När jag kom hem tvingade Ebba med mig ut tillsammans med två andra från min klass, jag pallade egentligen inte. Men vi har ju precis fyllt 18 så då måste man väl ta sig ut någongång. Vi åkte in till en klubb i fridhemsplan men när de skulle gå vidare till en annan åkte jag hem. Det var ganska kul till en början men sen blev jag trött och orkade inte mer, haha och pappa var ändå i stan så då åkte jag hem med honom. Jag är ingen nattänniska eller gåut människa. Sitter hellre och chillar hemma hos någon och kollar film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback