Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Svettig häst

Tjoo!
Drar snart till stan för att se crazy, stupid love med Nell. Moa red jag i förmiddags i ridhuset. Körde hårt med henne så hon blev helt genomblöt efteråt stackarn, haha nej men det var ett bra pass. Körde lite förvändgalopp, öppna i galopp, tempoväxlingar och slalom. Hon blev skitfin på slutet. Lyssnade bra och var käsnlig för hjälperna. Höll en fin takt och energi. Vi får öva lite mer på den förvända galoppen, hade velat haft henne rundare där. I vänstervarv alltså i höger galopp är hon rund och ihop men i andra varvet blir hon lite lång. Det tar en stund innan jag får igång henne så det som mest behöver tränas på är att jag ska hitta henne snabbare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback