Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

My love, you know you are my best friend.

Fullt ös medvetslös passsar ganska bra in på mig just nu. Har hållit igång hela dagen. Hopplektionen idag gick så bra som den bara kunde gå! Vi red lite olika linjer och på slutet en bana. Vi började värma upp på mittvolten med två bommar på var sin sida. Vi körde i galopp och tränade på att få ett bra flyt och korta och länga galoppen.

Sen började vi hoppa igenom varje hinder och sen även lite linjer. Moa var fin och som vanligt får man tänka på att korta ihop henne men bibehålla energin. Ibland kmr vi lite nära eller för långt ifrån men de flesta hindrena kom vi bra på. Jag känner at jag kan reglera galoppen och avsprånget mycket mer nu. Moa verkar även mer självsäker och hoppar även om vi kommer fel, jag behöver inte hjälpa till lika mycket. Hon suger bra på hindrena själv.

Sen körde vi bana på 7 hinder. På slutet hamnade hindrena på 90cm-1m! Det är det högsta jag hoppat med Moa och det var ingen tvekan alls, även om vi kom lite nära på några hinder så hoppade hon ändå och hon tyckte det var skitkul. Vi fick ett jättebra språng på 1 meters oxern. Tror jag sa "Braaa" och klapa henne minst tusen gånger undet det här passet, haha men hon var så duktig och dessutom älskar hon att få beröm. Det är bara att öva vidare nu och höja succesivt så får vi se hur långt vi kan komma :)

Tyvärr så kunde inte mamma vara med idag vilket betyder ingen film.


Börjar få bildbrist...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback