Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Min lilla rodeohäst

Min häst är galen, helt störd! Red ut med Nell och ibörjan gick det bra. Hon var lite stark och svår att arbeta men jag lät det lite va, orkade inte bry mig så mkt om det idag. Vi galopperade upp för en backe och då bocka hon sådär som bara hon kan bocka. Men det var bara två bocksprång. Sen kom det två tjejer till på sina hästar som red med oss. När vi kom till högdalen och skulle galoppera så visste jag att jag skulle få vara lite beredd. Jag var först för jag trodde att hon kanske skulle vara lugnare då men jag hade fel. Hon drog som satan, asså jag hade ingen kontroll. Hon skena iväg. När jag tog i henne så bocka hon och bocka och bocka...

Asså det är tur för mig att jag har bra balans annars hade jag ramlat av för länge sen. När Moa bockar så är det inte lite heller. Hon gör världens luftsprång och höjer hela ryggen. Jag trodde hon skulle skena hem men hon är väldigt känslig i munnen så jag drog till och blev arg på henne och då stanna hon. Fast hon bocka och galoppera på stället. Jag var ju en bit framför de andra så när de kom ikapp blev ju Moa stressad igen. Haha hon var mer uppe i himlen än på marken om man säger så. Taktade hit och dit, blev rädd för fåglar och var allmänt störd. Sen lugna hon ner sig iaf.

Fördomarna om att dressyrhästar är galna ute stämmer ju in på Moa. Haha det var tur att jag satt kvar. Tror att hon skulle behöva öva med att rida ut med andra. När jag rider själv är hon inte sådär. Hon har ju energi och styrka hästen min iaf ;)


Min lilla rodeohäst



Kommentarer
Postat av: Princess<3

svar; tack! ja de e bra, sj?^^

2011-10-19 @ 20:36:43
URL: http://Princessie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback