Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Hoppträningen igår

Lite dålig uppdatering här på bloggen just nu men har inte varit på blogghumör. Igår var det hoppträning för Sara och det gick jättebra. Vi körde lite olika linjer, kombinationer och på slutet en bana och vi hoppade ganska lågt hela passet. Moa var på hugget och tyckte som vanligt att det var roligt att hoppa. Jag tycker min sits var bättre igår och vi hade ett mer flyt i galoppen än vad vi brukar ha. Som vanligt är det jag måste tänka på hela tiden är att Moa måste upp med skallen, korta men med energi och kvickare. Tycker hon hade en fräsch galopp och kom ihop bra, blir ju lång ibland när hon vill älga på framåt och då tappar hon även balansen. Men var för det mesta fin och för en gång skulle slapp jag bocksprång, haha kanske var för att jag körde hårt med henne igår.

Här är en liten film från igår :)

Om ni bill ha musik till:




Kommentarer
Postat av: Julia - mitt liv med hästar, kompisar och min kamera

åh. underbart! Läser din blogg i princip dagligen haha, älskar din blogg verkligen :) Tyvärr var det ett tag sen jag red nu, eller jaja okej lite mer än en vecka men ändå :D Ha det super!

2011-10-24 @ 19:42:17
URL: http://jensenj.blogg.se/
Postat av: Julia - mitt liv med hästar, kompisar och min kamera

sv: haha, älskar faktiskt din blogg. Älskar att läsa om utvecklingar och såklart om hästar.

Men nej jag rider inte på ridskola. Jag har ridit i 11 år nu och de fyra första åren så gjorde jag det men sen dess har jag bara ridit privat som medryttare och på många olika hästar ;) Men just nu rider jag min grannes två hästar men eftersom att jag går första året i gymnasiet så blir det tyvärr inte så mycket tid över till ridningen längre, men förhoppningsvis ska väl en egen häst någon gång komma inom en snar framtid :)

2011-10-24 @ 21:20:23
URL: http://jensenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback