Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Hoppträning för Sara

Hoppträningen idag gick bra. Moa var väldigt pigg och glad, det blev lite bocksprång. Det var bara styrkeövning och låga höjder. Focus låg först som vanligt på att ha henne kort, ihop men med energi. När det blev lite högre fick jag rida på lite mer. Tyckte hon hoppade bra, fick till en del bra språng. Hon kommer lite nära eller för långt ifrån ibland.I tre-kombinationen blev hon ganska stark men tycker det gick bättre och bättre efter varje gång vi red den. Kom i för dåligt tempo på oxern en gång och då gjorde hon ett töntigt stopp, men det gick bra de andra gångerna sen nrär jag red på lite mer. Är nöjd med Moa och det är så kul att hoppa henne när man vet att hon blir så glad.

Om ni vill ha musik:



Film från idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback