Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Dressyrlektionen för Jennie :)

Ridlektion för Jennie gick jättebra. Först fick jag rida lite öppnor i galopp och trav och serpentinbågar. Sen lite skänkelvikningar i trav. Det sista vi fick göra var övergångar mellan skritt och galopp och förvänd galopp längs typ serpentin båge in till X men sen tillbaka ut till spåret. Moa far väldigt pigg men jäkligt fin när jag kunde fånga upp den. Hon blev ännu mer taggad i den förvända galoppen för då trodde hon vi skulle byta galopp så det blev några byten. Men fick till det utan att hon bytte sen också. Hon jobbade jättefint med hela kroppen, hon blev lite stark ibland och springer iväg för mig. Jag är inte så van med att få fram den här energin så nu måste jag börja lära mig rida på energi.

Traven på slutet var jättebra, hon jobbade med ryggen och fick fint steg. Jag fick fram en del idag som jag inte fått fram förut. Jennie tycktre det var jättekul att hon hade sån energi och tycker hon är riktigt fin när hon kommer igång och jag rider rätt. Det jag ska träna på är vänster galoppen, att hon inte ökar på långsidan för att hon tror att vi ska byta och sen övergångarna mellan skritt och galopp. Även att ha ett tydligare stöd i högertygeln, jag släpper gärna den sidan när hon blir stark där. Hon blev väldigt svettig efter det här ridpasset tom mellan bakbenen vilket hon inte brukar bli så nog har hon fått jobba idag. 

Nu är det skolan som gäller, slutar halv 5 idag.


My world is a little nicer, because I share it with you.

Kommentarer
Postat av: mimmi

fin blogg och header du har! =)

2011-10-12 @ 14:53:23
URL: http://mimmipiggthebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback