Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

“If you are going through hell, keep going.”

Lektionen idag gick skiiiit! Moa var inte på humör och när hon inte är det så rider jag sämst. Det gick inte att fatta galopp så det var inprincip det hela lektionen gick ut på. Problemet när hon är på sitt stohumör är att jag då blir klämmig och lite brutal i mina hjälper. Jag försöker fixa både fram och bak vilket gör att det blir dubbla budskap och Moa stänger av helt. Egentligen borde jag tänka på bara baken först och få igång motorn för det går inte att få henne rund om hon inte är med framåt. Gör jag som jag gjorde idag blir hon bara lång, sur och vi fastnar i en ond cirkel. Det sista 10-15 minutrerna gick dock bra. Moa kom igång, jag slappnade av och hon slappnade av. 

Så synd när det gick så himla bra igår. Men jag har ju et sto med humörsvängningar men jag blir alltid så ledsen och nere efter ett dåligt ridpass. Tills nästa gång om jag känner att hon inte har humöret så ska jag bara tänka framåt men ihop men skita i formen så jag blir stilla i handen sen kan jag börja rida henne.

Bjuder på lite bilder som jag tog igår.



Moa <3


Nogge


Casla

Caprice

Suvi och Caprice



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback