Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Duktig Moa!

Jag spyr på matte snart! Prov imorrn och jag har inte gjort annat än att plugga matte sen jag kom hem från skolan och jag har ändå en del kvar innan jag kmr känna mig "färdig". Imorse red jag lektion för Jennie och det gick jättebra! När jag skulle rida dit var Moa lite tittig och så höll hon på lite när vi skulle svänga in till högdalen, reste sig lite och stampade i marken men jag lyckades övertala henne ganska snabbt att gå iaf. Så jag trodde hon skulle vara stoig när jag red lektion men det var hon inte.

Jag fick rida lite volter, skänkelvikningar, förvändgalopp, ökningar i trav och ridning på raka spår (runt fyrkanten och på medellinjen). Det jag framförallt fick tänka på var att bibehålla energin, ställningen till höger och ha ett ordentligt stöd på yttersidan i vänstervarv där hon gärna skjuter ut bogen. Moa var jättefin och var mycket rundare i formen än den senaste lektionen. Uppmärksam på mina hjälper även om hon behöver bli kvickare. Fick till en jättfin galopp emellanåt. Jag tycker jag red riktigt bra. Måste tänka på att titta upp mer bara. Moa var jättesvettig efteråt, helt dyngsur under sadeln stackarn. Hon fick jobba ordentligt idag min fina pärla :)

Jag har inte fått en ända dressyrträning filmad sen i maj, måste försöka få mamma at komma och filma ngn dag när jag rider för Jennie. Det är nyttig att se sig själv rida och hur sin häst går. 



Min fina häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback