Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Dressyrlektion för Jennie

Dressyrträningen för Jennie gick bra. Ibörjan var hon lite seg, lång och lite öppen i formen. Men på slutet blev hon jättefin. Fick köra lite förvänd galopp, övergångar, volter och skänkelvikningar. På slutet kände jag att jag hittade rätt och förstod hur jag skulle rida. Det jag gärna gör när jag tycker att "OK, bra nu lyssnar hon framåt" så slutar jag rida. Jag lättar lite i rumpan, skänklarna kommer för långt ut och jag blir passiv. På slutet satte jag mig ner, red mer med sätet, fortsatte rida, skänklarna intill sidorna och rörde på bettet. Då blev hon jättefin på en gång. Jag måste verkligen tänka på att fortsätta rida. Det fick jag i läxa tills nästa gång. Hon gör alla grejerna bra det är bara rundheten och kvickheten som behöver komma snabbare. Hon blev väldigt svettig efetråt även fast hon är klippt så hon måste ju tyckt det var jobbigt idag iaf. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback