Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Varför är jag så jobbig?

Ännu en dag har gått. Jag går väl igenom lite snabbt igen vad jag gjort idag. Imorse var det vanligt stallpyssel och promis med iffi. Innan och en stund efter lunch målade jag foderrummet. Sen fixade jag Nogge. Suvi skulle iväg och träna men när vi skulle åka märkte vi att detn var något fel på kroken på bilen så vi kunde inte åka sen iaf. Så suvi fick rida hemma och jag promenerade Nogge en stund först som uppvärmning. Moa gjordes sen iordning och jag fick en lektion.

Dock gick det inte alls bra idag. Moa var seg som en kamel och surade och jag fick ingeting gratis. Jag red som en kratta och jag är inte alls nöjd helt enkelt. Skulle träna på programmet men det gick helt kasst första vändan så för att Moa skulle komma igång fick vi göra nåt annat. Då var det snabba reaktioner som gällde men nya grejer hela tiden. Efter det gick hon lite bättre iaf och programmet blev inte lika kasst som första försöket. 

Ett ridpass för mig kan avgöra mkt hur mitt humör blir resten av dagen. Som idag när det gick dåligt sjunker mitt självförtroende direkt och jag tycker inte jag förtjänar Moa osv. Jag har varit nere sen dess helt enkelt. Går det bra däremot skiner jag upp som en sol och livet känns som en dans på rosor typ. Det är skitjobbigt, det är ju bra att jag blir glad efter ett lyckat ridpass men jag behöver ju inte sjunka ner till jorden bara för att ett annat ridpass inte gick lika bra. Det går ju upp och det går ner. Nu ska jag försöka glömma dagens ridning och försöka rida jättebra på lördagens lektion ist och hoppas på att Moa är på humör då också!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback