Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Stor skillnad

Nu har det gått 2 veckor och det är bara en vecka som återstår, lite tråkigt att det går så snabbt. Jag har varit duktig och sprungit efter jobbet idag efter 2 veckors upehåll. Sprang en runda som vi ridit med hästarna. Den tog ca 30 min att springa för mig och gissar på att den är ca 5 km lång då jag inte sprang så fort idag. 

Fick lektion med Moa och det gick riktigt bra. Körde lite tempoväxlingar, förvänd galopp och byten. Jag har inte tränat byten med Moa än och tidigare ägare var hon påbörjad byten med så hon är inte helt hemma där. Byten till höger gick bra men till vänster var svårt, hon bytte fram men inte bak. Suvi provade också men hon gjorde samma sak så då var det iaf inte min ridning som var helt fel ;) Vi ska prova lite mer imorrn. Annars så hade hon en jättefin galopp, den bästa jag har fått på henne hittils. 

Det är så roligt för det går verkligen framåt för varje lektion vi kör och det har hänt massor på bar två veckor. Mamma kom och kolla igår och hon tyckte det var stor skillnad. Man skulle rida för tränare varje gång man rider dressyr för det här ger verkligen mycket!



Hon är verkligen söt min häst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback