Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Skolångest?

Jag börjar få skolångest redan! Jag borde inte tänka på det nu, jag menar det är ju typ en månad kvar till skolan börjar. Jag vet inte varför, men jag orkar inte gå i skolan längre. Eller jag känner mig liksom reda för att göra något annat, att börja jobba och åka iväg någonstans. Jag skulle mer en gärna vara kvar här ett år och hjälpa till med hästarna och gården. Det kanske inte altid är jättekul att jobba men man slipper stressen! det beror väl på vilket jobb man har iof men jag tycker skolan mest är pressande och stressande och så får man ingen fritid heller och allt kretsare kring skolan. Får väl dock skylla mig själv lite som valde natur/natur. Jag tycker verkligen det är jättekul att jobba med hästar och det är något jag gärna skulle göra i framtiden, frågan är om man kan livnära sig på det? 

Aja nog pratat om det. Just nu håller jag på att laga köttbullar och makaroner. Jobbet flyter på som vanligt och vet inte om jag ska rida lektion med Moa ikväll eller om jag rider ut en sväng. Det har blivit ändrade planer igen. Jag åker hem på måndag som kommer utan Moa. Jag får ledigt i en och en halv vecka medan Suvi tar hand om Moa. Efter det kmr jag tillbaka och jobbar i en och en halv vecka innan skolan börjar. Medan jag är borta får Moa vila också. Det blir jättebra för då får jag lite mer hjälp innan tävlingen också med Moa.



Tur att man har häst, hade aldrig orkat med skolan annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback