Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

"Slumpen väljer ens föräldrar, sina vänner väljer man själv."

Skön skoldag vart det idag. Först matte, sen idrott och efter det så blev fysiken och engelskan inställd så istället spelade jag och några till kort tills typ 2. Ebba hängde med mig hem en stund och kl 5 åkte jag upp till stallet. Red i ridhuset och körde lite halter, övergångar, skänkelvikningar och förvänd galopp. Var tvungen att rida utan stigbyglar då gummisnodden på ena stigbygel ramlade av. Det gick bra ändå och Moa var jättefin! Galoppen har blivit en sån enorm skillnad. Det var den gångart som jag hade svårt med ibörjan men nu känns det verkligen att jag lyckas komma åt henne där.

Den förvända galoppen gick jättebra, hon blev inte stark och behöll den fina runda galoppen. Jag tycker min hand var bättre än vanligt, försökte verkligen tänka på att ha en stadig och mjuk hand. Skänkelvikningarna gick också bra, jag tänkte först på att få fram henne och sen flytta och det gjorde hon fint. Är nöjd med dagens ridpass helt enkelt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback