Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Sjömannen ber inte om medvind. Han lär sig segla.

Pallar inte blogga men gör det iaf. Igår red jag dressyrlektion för Jennie och Moa kändes lite loj. Trotsade en gång ibörjan men alla ston på högdalen är brunstiga sa Jennie så jag antar att Moa hade lite hormoner i kroppen som spelade henne ett pratt iaf. Trots att hon inte var på sitt bästa arbetshumör så fick jag henne att jobba iaf även om det tog en liten längre stund en vanligt. Jag red ändå ganska bra och vi övade lite som vi brukar med förvändgalopp, volter, skänkelvikningar och framåtbjudningen. Jag tycker hon blev riktigt fin på slutet. Jättesvettig blev hon också, jag tror hon måste klippas igen. Hon har fått tillbaka ganska mycket päls. 

Idag fick hon vila för vi har prov imorrn och jag har pluggat samhälle sen typ kl 15 till nu. Det var lite speciell skoldag idag men det var faktiskt ganska kul. 12:30 delades min klass, tvåorna och ettorna in i grupper om ca 5 stycken i varje lag, vi blev 15 lag sammanlagt. Jag trodde inte jag fick något lag först för jag såg inte mitt namn men det hade skrivit fel på efternamnet, men jag fick ändå hoppa in i en annan grupp för de var så några där. Tur var väl det för vi vann faktiskt allt tillslut, haha. Vi körde iaf tipspromenad i skolan och någon låtlek. Som pris fick vi godis, haha men det var faktiskt kul. Roligare än att ha vanliga lektioner iaf ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback