Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Lydnadshoppning

Hoppträning för Sara idag. Det blev bara lydnadsövningar vilket var jättenyttigt för Moa och mig med för den delen. Ibörjan blev det lite ostadigt, kantigt och Moa var lite lång och stark. Men ju mer vi körde desto bättre gick det. När man fått in känslan och vägarna så blev Moa kortare och kvickare. På slutet kändes hon riktigt fin och vi kom igenom hela banan med en fin känsla. Det här är verkligen jättenyttigt och det är här bristerna i grundridningen kommer fram. 

Övningen vi körde var den här:



Först travar du över bommarna längs långsidan i slalom. Sen fattar du galopp, skuttar över räcket längsdiagonalen. Saktar av till trav och över de blåa bommarna. Fattar därefter galopp och hoppar det andra räcket längs diagnoalen. fortsätter i vänster galopp över studsen, vändet till höger och skuttar över det blåa hindret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback