Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Hjärnan är på högvarv. Ta betäckning! jag tror den exploderar snart!

Asså vad ska jag göra efter gymnasiet egentligen?? Nu funderar jag på att kanske gå några hästkurser i ett år och försöka hitta ett extrajobb och sen ta någon längre utbildning. Då kan jag fundera och känna efter under tiden på vad det är jag verkligen vill. Om jag känner att jag verkligen vill arbeta med hästar/djur så kan jag ju ta någon längre utbildning i det sen och känner jag att neej jag vill nog bli civiligenjör istället så är det ju inte försent att plugga det på KTH. Det är det bästa alternativet som jag har kommit på just nu iaf. Plus att det verkar en kul grej att göra, jag vill ju lära mig mer inom hästar och just nu spyr jag på fysik, kemi och andra ämnen i skolan så det skulle vara skönt att lära sig något jag vill lära mig för en gång skull...

Jag har alltid tänkt så mycket på att tjäna mycket pengar eftersom jag jag lever i en familj som ändå har det ganska gott ställt så är det svårt att tänka sig att jag måste leva lite fattigare. Sen påverkas jag jättelätt av andra i min familj och släkt och jag dras gärna in på deras tankar. Säger den ena ingenjör eller projektledare så blir jag inne i det just då och pratar den andra sen om veterinär vill jag bli det istället. Jag blir jätteosäker om bara en person inte tycker jag ska bli något så då släpper jag det helt och får ångest för vad jag nu ska hitta för ny utbildning att välja. Jag vill göra alla tillfredställda med mitt val men då kommer jag aldrig hitta något att plugga till.

Men jag måste också fundera på vad det är jag verkligen brinner för. Vad låter mest lockande. Sitta framför en data som projektledare eller att arbeta med djur och vara aktiv?? för mig är det egentligen inget svårt val om jag verkligen tänker efter. Ändå så blir jag osäker. Jag älskar djur och att få vara kreativ och arbeta med min kropp. Det är förvirrande. Hjärnan säger pengar och ingenjör medan hjärtat säger djur och det viktigaste är att du har ett roligt jobb inte vad du tjänar. Ska man alltid lyssna på sitt hjärta eller ska man lite på den delen av kroppen som är smartast??

Haha vilket i landsproblem med det är faktiskt min framtid det gäller!!

THIS?



OR

THAT?



Tycker nog den övre killen ser gladre ut än den nedre trots allt.. ;)

Kommentarer
Postat av: Ebba

Du kan göra vad som helst om du blir civilingenjör, behöver inte innebära att du får sitta framför en data ;)

2011-12-29 @ 16:41:48
URL: http://ebbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback