Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Cavalettiträning för Anneli

Uppdateringen är inte den bästa för tillfället men ska försöka bättra mig. Det har ju blåst som attan i natt och under dagen också det gjorde att ett träd hade fällts över staketet i hagen. Det hade blåst en del kvisati hagen också så vi rensade lite där på fm. Vid lunch tiden åkte jag och Malin till upplandsväsby till stockholms ridsport, hööks och horze för att kolla lite bara. Stockholms ridsport hade äckligt snygga grejer, det verkligen klia i fingrarna. Om man blir stenrik någongång vet man precis vert man ska gå iaf. Lämnade iaf tillbkaka ett hösegel på hööks då jag fick två i julklapp och köpte en ryktlåda på hööks istället, en sån där billig liten förm 35 spänn.
På kvällen red jag för Anneli, cavalettiträning. Vi fick köra en del galopparbete med bommar på böjt spår med 2,5 m emellan och 3m emellan. Sen små hinder länga mittenlinjen så vi sen kunde köra som serpentinbågar med bommarna som marken inklusive. Sen cavaletti bommar, två stycken, 14m emellan och ett längre avstånd på anra sidan. Moa var fin och det gick bra. Hon har ganska lätt för att länga och korta galoppen så det gick bra.

När vi körde serpentinbågarna och skulle byta galopp över småhindrena så gick det jättebra. Det var en riktigt bra övning för Moa och hon bytte varje gång! Anneli sa att vi skulle överdriva och föra ytterskänkeln för den nya galoppen bakåt och då bytte Moa varje gång och hon fick en bra galopp av den här övningen. Det vi behöver träna på är skänkelvikningarna vi gjorde ibörjan, hon var lite loj då och ville inte flytta baken ordentligt latmasken så det får vi träna på. Anneli tyckte hon var fin också så det var ju kul ;)

Pappa filma men ni får den en annan dag ;)


Första gången jag galopperade över en bom med Moa, typ 3 dager efter jag fått henne. Haha kommer ihåg att jag knappt fick stopp på henne. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback