Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Uppe med tuppen

Godmorgon!

Jag vaknade vid 6 imorse och var ganska pigg, men vilade liten stund och sen gick jag duktigt upp till stallet med unden vid halv 7. Det tog ca 35 min eftersom jag hade hunden med mig också. Väl framme så släppte vi ut hästarna i sommarhagen. Jag mockade och fixade grejerna också.

Jag berättade inte om ridpasset igår men det gick bra. Jag red först ut och klättrade i skogen, red lite slalom bland träden också. Försökte få henne mjuk i sidorna och träden hjälpte mig verkligen med det. Höger varv är svårast, där har hon svårt att släppa igenom i yttersidan. Men efter en stund släppte hon fint där också och hon blev riktigt mjuk och rund. Gick in en stund på volten sen. Körde lite tempoväxlingar i galoppen och sen körde jag programmet. Det gick bra, skulle velat haft lite mer framåtbjudning bara.

Snart åker mamma och jag och handlar lite grejer som behövs till tävlingen imorrn. I em ska jag rida Moa och fixa inför imorrn.



Sist jag tävla var på blåkulle för 1 och 1/2 år sedan med min dåvarande hyrponny. Haha snygga vi är med typ hoppträns, jag har chaps, hästen har hur lurviga ben som helst, snyggaste hjälmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback