Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

There cannot be a crisis today; my schedule is already full

Dagens ridpass blev en uteritt tillsammans med Ebba på Nanda. Vi red först och klättra i skogen och sen en bit längs vägarna mot lyckeby. Moa bir väldigt mjuk och fin av att klättra, det är verkligen nyttigt för henne. Hon skötte sig fint idag, något stark emellanåt i traven och galoppen men hon jobbade på bra och fick kämpa lite i skogen och upp och ner för backarna.

Usch vad jag hatar det nya schemat i skolan. Börjar kl 8 och slutar halv 5 på måndagar, tisdagar slutar jag också halv 5, onsdagar slutar jag halv 3, torsdagar slutar jag halv 5 eller kanske halv 6 det bror på om jag har den lektionen där vilket jag inte vet än och på fredagar slutar jag halv 3. Det suger riktigt hårt, kommer bli hemskt i vinter då kmr det vara kolsvart när man slutar skolan. Det är inget roligt schema för oss med egen häst direkt. Jag kommer får jobba långt in på natten om jag ska hinna med läxorna också. Jag som trodde schemat skulle bli bättre i 3:an men jag hade visst fel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback