Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Nöjd efter tävlingen trots ryttarmissar

Nu är tävlingen avklard och jag är nöjd. Jag gjorde några tabbar vilket gjorde att vi fick några avdrag. På framridningen kändes hon jättefin. Hon var skitfin i den ökade traven. Inne på banan så kändes det också bra. Jag tog ut för mycket i hörnerna vilket gjorde att hon inte tangerade där. I den ökade traven blev jag lite för ivrig vilket resulterade i att hon fatta galopp! usch vad sur jag blev på mig själv då. Jag fick även ett taktinslag i den ökade skritten, det här gjorde ju att vi tappade poäng.

Jag skulle nog haft henne lite mer lösgjord och lägre i formen för en LB. I ökningarna i galoppen blev hon lite öppen i formen. Trots mina missar fick jag mest 6or, några 5:or och en 7:a, sen fick jag 3:a på den ökade traven som för mig blev galopp. Slutade på 59% och hade jag inte tappat mig så mkt så hade jag fått högre för jag tycker Moa allmänt kändes riktigt fin, känns skönt att det är saker som verkligen går att fixa tills nästa gång :)

Allmänt intryck fick jag såhär:

Gångarter : 6

Framåtbjudning: 6

Lösgjordhet: 6

Ryttarens sist och hållning: 7

Korrektheten i uppvisningen: 6

Kommentar: Trevlig häst, ganska stadig i sin form men behöver formen bättre på böjda spår för bättre lösgjordhet och lägre.

Bilder från idag, film kommer!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback