Ditt namn eller något annat som förklarar bilden

Hej! Elin heter jag och är född -93. Min stora passion här i livet är hästar och min fritid spenderas mest i stallet. Jag har hållit på med hästar sedan 8 års åldern och har gått på ridskola, haft medryttarhäst, halvfodervärdshäst, sommarhäst och hyrhäst. Efter massa år av tjat om egen häst har jag äntligen fått min lilla pärla! Camomill eller Moa som hon kallas är ett SV halvblod som kom hem till mig den 18:e december 2010. Här i bloggen kommer ni kunna följa våran utveckling tillsammans men även lite annat smått och gott. Trevlig läsning!
RSS 2.0

Dagens arbete och ridpass

Jobbet idag har varit som vanligt. Mockat massa boxar, taigt in och ut hästar, putsat grejer och bankat i stolpar till hagar. Jag fick lektion på Moa också och ibörjan gick det inte så bra. Moa bara stretade emot och sega sig och var inte alls rolig. Suvi hoppade sen upp och lossade henne och efter det hoppade jag upp igen. Jag fick en tydligare förklaring hur jag skulle rida och då gick det mycket bättre. Jag satt helt plötsligt på en dressyrhäst, jag fick en jättebra känsla. Imorn ska jag få lektion igen och då ska jag ta med mig av den ridningen jag red på slutet. 

Jag masserade bakdelen innan jag red och så stretchade jag henne efter. Jag ska skärpa mig med massagen och stretchingen nu och vara noga med att jag iaf masserar hela kroppen en dag i veckan och sen kan jag dela upp bakdelen och halsen på några andra dagar i veckan. Stretchningen tänkte jag också dela upp lite under veckodagarna, altså vilka strretchövningar jag gör.



Kommentarer
Postat av: Annica

Duktig tjej! Massage och stretching gör underverk och är ett perfekt sätt att känna av hur hästen mår i kroppen.

2011-08-19 @ 21:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback